سفارش تبلیغ
صبا ویژن


«مقایسه بین وعده بالفور و وعده احمدی نژاد» عنوان مقاله ای درروزنامه الدستور به قلم «محمد الظاهر» است که درتاریخ پنج شنبه 15/12/2005 به چاپ رسیده است.

هنگامی که لرد بالفور درسال 1917 اعلامیه معروف خود را درمورد یهودیان و طرد آنها ازسراسرجهان و اجبار آنها به مهاجرت به فلسطین کرد، یهودیان ازآن هیچ چیزی نفهمیدند و حال آنکه جهان ازاین اعلامیه استقبال کرده و «بالفور» را ناجی و حامی ملت یهود در مقابل عداوت های اروپائیان درحق آنها، خواند.

درهمان زمانی که دنیا به اعلامیه بالفور تبریک و شادباش می گفت، سازمان ملل متحد مسئول اجرای این اعلامیه به آن پوشش قانونی وبین المللی داد وبرپایی کشور یهودی درفلسطین درسایه قوانین بین المللی شکل گرفت با علم به اینکه امروز اسرائیل تنها کشوری است که به قوانین بین المللی که آن را به وجود آورده و موجودیت بخشیده، ملتزم و پای بندی نیست.

محموداحمدی نژاد معتقد است، یهودیان باید درجامعه ای اسکان داده شوند که نسبت به آنها ملاطفت و محبت بیشتری نشان دهد، نه درجامعه ای که نمی تواند گناهان و جرائم وحشتناک آنان را که هر روزه درحق مردم فلسطین انجام می دهند و منطقه را با آن جرایم به ویرانی کشیده اند، ببخشد.

محمود احمدی نژاد به دنبال بیانات خود، با توفانی ازانتقادات ازجانب سازمان ملل ودیگر کشورها مواجه شد، درحالی که هیچ کس اعلامیه بالفور را مبنی بر طرد فلسطینیان از سرزمین هایشان برای برپایی کشوری یهودی که پیش ازاین در آن سرزمین ها ساکن بوده اند، محکوم نکرد.درست است که خشم بین المللی وسیعی درمورد سخنان احمدی نژاد به وجود آمده و چه بسا ایران بهای سنگینی را به واسطه این بیانات بپردازد. اما مرور زمان ثابت خواهد کرد که محمود احمدی نژاد بیش از لورد بالفور نگران یهودیان بوده وبه آنها علاقه دارد وتشکیل کشور یهودی درآلمان و اتریش یا هرنقطه ای ازجهان، درنهایت به نفع یهودیان خواهد بود ونه به ضرر آنها. بنابراین دیدگاه احمدی نژاد دراین خصوص عمیق تر و آینده نگرتر از نگاه لرد بالفور است که می خواست به هر ترتیب که شده یهودیان را از اروپا اخراج وبرای مجازات آنها را درجایی بگذارد که همواره درمعرض حمله و خطرباشند. اما رئیس جمهور ایران می خواهد قوم یهود را ازاین محیط کینه توزانه و ناامن نجات بدهد و آنان را به آغوش کسانی بازگرداند که سالانه میلیاردها دلار ازپول مالیات خود را به آنها می پردازند و تا بن دندان آنها را به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز و مسلح کرده اند.گذشت زمان ثابت خواهد کرد که رئیس جمهور ایران هزاران بار بهترودلسوزتر از«لرد بالفور» است که یهودیان را از خانه هایشان دراروپا آواره واخراج کرد وجنایت هایی را درحق ایشان انجام داد که آنها را مجبوربه ترک خانه هایشان کرد وآنها را درجایی قرارداد که زشت ترین جنایت ها را درحق اعراب و مسلمانان انجام دهند که درنهایت هیچ حاصلی جزافزایش عداوت و دشمنی برایشان نخواهد داشت.

اما احمدی نژاد برای یهودیان خواستار حیات و زندگی دربین کسانی است که خون قلبشان را به آنها هدیه کرده و با آنها رأفت داشته و برایشان دلسوزی می کنند. آنهایی که حتی برای قربانیان فلسطینی و عرب که هرشب وروز به دست یهودیان قتل عام می شوند هیچ واکنشی نشان نداده و پلک نمی زنند.

هنگامی که حمایت بین المللی از یهودیان برداشته شود و سلطه یهود برجهان رو به زوال و فروپاشی رود. یهودیان که قویتر از امپراتوری هایی که تاریخشان به سرآمده، نیستند، درآن هنگام یهودیان با حسرت و افسوس به یاد سخنان و پیشنهادات احمدی نژاد خواهند افتاد و با خشم به گذشته نگاه خواهند کرد، چرا آنها دروغ های بالفور، مدعی طرفداری از حقوق یهودیان را قبول و تصدیق کردند اما به سخنان صادقانه وطرفدار حقوق یهودیان احمدی نژاد توجهی نکردند.

منبع: روزنامه الدستورصفحه 12پنج شنبه 24/9/84


نوشته شده در  چهارشنبه 84/10/7ساعت  9:53 صبح  توسط سمیر جوان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داعش
خواهد آمد
[عناوین آرشیوشده]