سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپاه محمد «ص» می آید...
«آنان را در هر کجا یافتید، بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، اخراجشان کنید.»
قرآن کریم- سوره مبارکه بقره- آیه191
شاید آن روز که امام خمینی«ره» قلم بر روی کاغذ گذاشت و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «روز قدس» اسم گذاری کرد، نه تنها سران سلطه و رژیم صهیونیستی، که خود مسلمانان هم تصور نمی کردند تاریخ فلسطین در سالهای آینده چه تحولات مهمی را پشت سر خواهد گذاشت؛ تحولاتی که تا همین امروز هم ادامه داشته و قطعا فردای نه خیلی دور آن، روشنتر از قبل رقم خواهد خورد.
«روز قدس» روح امید به آینده را در کالبد نیمه جان مردم فلسطین دمید، آنها را بیدار کرد، تکان داد، به قیام واداشت و سلسله خیزشهای «انتفاضه» را موجب شد، به گونه ای که در هر مرحله با مشاهده نتایج موثر آن، خیزشهای بعدی پربارتر و عمیق تر روی داده است.
اگر تا پیش از آن، گروههای مارکسیستی با شعارهای خود، صحنه گردان جنبش فلسطین قلمداد می شدند، با به میدان آمدن امام خمینی«ره» و جمهوری اسلامی و مردم انقلابی ایران، این حربه دروغین از آنان گرفته شد و جالب اینکه دیگر نه گروه های چپ از فلسطین حمایتی کردند و نه فلسطینی ها دیگر روی خوش به آنها نشان دادند و بدین ترتیب، به تدریج سازمانهای اسلامی حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سازماندهی نیروهای مقاومت پرداختند و خواب راحت را از چشمان صهیونیست ها ربودند.
این واقعیتی نبود که غربیها بتوانند آن را انکار کنند، حتی شیمون پرز نخست وزیر اسبق و وزیر امور خارجه سابق رژیم اشغالگر قدس نیز به این موضوع اشاره کرده است. او در کتاب «خاورمیانه جدید» خود با اعتراف به اینکه تأثیر انقلاب اسلامی ایران در میان ملتهای مسلمان غیرقابل انکار است، هشدار داده است که: «یک خط مشترک که منطقه خاورمیانه و منافع قدرت های بزرگ را در این منطقه تهدید می کند، رشد اسلامگرایی و آرزوی ملتهای مسلمان منطقه برای تشکیل حکومتی بر پایه باورهای دینی و اسلامی است.»
نکته جالب در این اعتراف، اشاره به رشد اسلامگرایی و درخواست تشکیل حکومت اسلامی در میان «ملتهای مسلمان» است نه «دولتها». چرا که صهیونیست ها خود از روابط پنهان و آشکار سران کشورهای اسلامی با خودشان آگاهند، اما این روابط موجب نشده است که آنها از آینده خود بیمناک نباشند و احساس خطر نکنند.
نکته دیگر اینکه، اعلام روز قدس توسط امام خمینی، مسیر سازشکاری در میان همین سران کشورهای اسلامی را به طور محسوسی به تاخیر انداخت. در صورتی که روز قدسی وجود نداشت قطعا تاکنون، سفارتخانه های اسرائیل در اکثر کشورهای عربی و اسلامی تاسیس و روابط کامل سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی برقرار و لوله های انتقال نفت و ذخایر امت اسلامی به اراضی اشغالی کشیده شده بود، این از جمله خدمات بزرگ امام امت و انقلاب اسلامی به فلسطین بوده و هست که سران کشورهای اسلامی خلع سلاح شدند و باز هم از بیم ملتهای خود به شعارهای حمایت از فلسطین تا حدودی ادامه دادند و کوشیدند تا روابط خود را با اسرائیل حتی المقدور پنهان نگاه دارند و بدین ترتیب قباحت این سازشکاری هنوز به طور کامل ریخته نشده است.
خیزش مقدس و انتفاضه مردم در داخل اراضی اشغالی از سویی و حمایت و همراهی سراسری مسلمانان و حتی آزادگان جهان از آرمانهای فلسطین در این سالها، موجب شده است که اسرائیل که زمانی شعار «سرزمین موعود؛ از نیل تا فرات» سر می داد و برای آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده بود، روز به روز از موضع قبلی خود بیشتر عقب نشینی کند و شکست جدیدتری را بپذیرد تا به تدریج خود را در پشت دیوار حائل محصور کند. اسرائیل که دیروز از جنوب لبنان با آن خفت و خواری خارج شد، امروز مجبور است از نوار غزه خارج شود و اینها همه از برکت همان پیام چند خطی مرد بزرگ دنیای معاصر است که فلسطین را به «الله اکبر» و به مقاومت بازگرداند و موجب شد یاران محمد«ص» در سراسر جهان فریاد اعتراض بر سر آمریکا و اسرائیل بکشند.
امروز مهم نیست که پرویز مشرف و امیر قطر و معمر قذافی و کسانی از کویت و تونس و ترکیه و اردن و مغرب و امارات، پنهانی با شیطان دست می دهند؛ مهم اینجاست که ملت های مسلمان از جمله کشورهای یادشده علیه آمریکا و اسرائیل به خروش آمد ه اند، مهم آن است که دیگر پرچم آمریکا و اسرائیل تنها در ایران به آتش کشیده نمی شود بلکه در خاک خود آمریکا و انگلیس هم پرچم استکبار را به آتش می کشند و امروز فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل تنها از گلوی مسلمانان بیرون نمی آید بلکه آزادگان جهان در اروپا و ایالتهای خود آمریکا هم آن را تکرار می کنند.
دیگر این واقعیت نیازی به اثبات ندارد که در هیچ مقطعی از تاریخ معاصر، امپریالیسم و صهیونیسم تا به این حد در نزد عموم ساکنان کره خاک منفور نبوده است و این یعنی این که آنان تا مرگ و اضمحلال کامل فاصله چندانی ندارند و هر چقدر هم که خود را قدرتمند و قلدر نشان دهند، همین که دلهای جهانیان مملو از کینه و انزجار از آنهاست، باید مرده قلمداد شوند.
این البته در خارج از مرزهای فلسطین، نیاز به استمرار حضور در صحنه های همراهی مردم جهان با فلسطین و در داخل مرزها نیاز به استقامت، مقاومت و استمرار خط سرخ جهاد و شهادت و امید به آینده و تغییر اوضاع دارد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار چندی پیش آقای «رمضان عبدالله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ایشان ضمن اشاره به پیروزیهای مردم فلسطین بر صهیونیست ها و فرار اشغالگران از غزه، با تاکید بر ادامه و تقویت راهبرد «مقاومت» و «جهاد»، فرمودند: «این موفقیت در مناطق دیگر سرزمینهای اشغالی نیز امکان پذیر است و باید با تکیه بر ملت فلسطین و جوانهای شجاع فلسطینی و با همکاری گروه های جهادی، مسیر «مقاومت» ادامه یابد.»
این دمیدن همان روح امیدی است که مردم کشورهای اتحاد جماهیر شوروی را پس از 70 سال از سلطه کمونیسم و برخی را پس از 100 سال از سلطه روسیه تزاری، امروز به استقلال رسانده است و فلسطین قطعا باید با این همراهیهای مردمی و مقاومتهای داخلی، خیلی بیش از آنها به هلاکت همیشگی صهیونیست ها امیدوار باشد، بخصوص که خود، آسیب پذیری اشغالگران را به عیان دیده و شیرینی آسیب زدن به آنها را چشیده است.
فردا، یاران محمد«ص»، موسی«ع» و عیسی«ع»، فرزندان امام خمینی و شیخ احمد یاسین و همراهان مجاهد شهید دکتر فتحی شقاقی- که همین روزها دهمین سالگرد شهادت مظلومانه اوست- در داخل فلسطین، وعده الهی قرآن را ندا خواهند داد که حق آمدنی و باطل قطعا رفتنی است و در ایران و خارج از مرزهای فلسطین، مردم مسلمان با حضور در خیابانها مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فریاد خواهند کرد، همان گونه که به قول رهبر کبیر انقلاب، با شعار «مرگ بر شوروی»، او را به موزه تاریخ فرستادند.
تقی دژاکام

منبع : http://www.kayhannews.ir/840805/2.htm#other200


نوشته شده در  پنج شنبه 84/8/5ساعت  1:26 عصر  توسط سمیر جوان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داعش
خواهد آمد
[عناوین آرشیوشده]