سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه اینترنتی «کامن‌دریمز» 10 رخداد از رخدادهای مهم جهان در سال 2005 میلادی را به عنوان 10 مضحکه تلخ سال اعلام کرده است. 
رویدادهایی که «کامن دریمز» از آنها با عنوان مضحکه‌های تلخ سال 2005 یاد کرده است عبارتند از:
ـ تلاش‌های بوش در پی بروز توفان کاترینا (و مرگ عده زیادی از مردم فقیر و سیاه‌پوست لوئیزیانا) برای این‌که نشان دهد فرمانده کل قواست اما در واقع خود مثل یک مفقود‌الاثر بود.
ـ اعتراف آمریکا به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در فلوجه در نوامبر 2004 که دقیقا مشابه سلاح‌هایی بود که صدام از آنها برای سرکوب قیام 1991 اکراد استفاده کرده بود.
ـ فاش شدن این‌که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم از اسارتگاههایی مانند گولاگ در شوروی سابق و مراکز شکنجه صدام و همچنین زندانهای مخفی در لهستان، رومانی و گوانتانامو برای نگهداشتن اسرا و شکنجه آنها استفاده کرده است.
ـ تلاش بوش و دستیارش کارل روو (که هیچکدام سربازی نرفته‌اند) برای لجن مال کردن جک مورتا نماینده جمهوریخواه کنگره به خاطر این‌که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده بود. مورتا گفته بود عواقب این جنگ برای آینده آمریکا خوب نیست و احتمال حملات تروریستی به خاک این کشور در آینده را تقویت می‌کند.
ـ قطع کمک مالی 50 میلیارد دلاری دولت آمریکا به فقرای این کشور برای توزیع 70 میلیارد دلار در میان ثروتمند‌ترین افراد در این کشور. (بوش به ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی تخفیف مالیاتی داده است.)
ـ این‌که آمریکا در سال 2005 همچنان دومین کشوری بود که معاهده بین‌المللی دفاع از حقوق کودکان را امضا نکرده، (کشور دیگر سومالی است.) به علاوه آمریکا هنوز افراد نابالغ و افراد معلول ذهنی را هم اعدام می‌کند. ایالات متحده از نظر مرگ و میر نوزادان در میان 29 کشور جهان دارای رتبه 24 است.
ـ این‌که آمریکای مدعی احترام به حقوق بشر، همچنان بیش از هر کشور دیگری شهروندان خود را اعدام می‌کند. در سال میلادی 2005 نیز اعدام در آمریکا رایج بود.
ـ این‌که این کشور افراد را به بهانه مبارزه با تروریسم بدون اطلاع بستگانشان دستگیر و زندانی می‌کند. گفته می‌شود آمریکا هنوز در ابوغریب، گوانتانامو و زندانهای پیدا و پنهان خود در نقاط مختلف جهان، بین 13 تا 17 هزار نفر را بدون ایراد اتهام و یا محاکمه محبوس کرده است.
ـ این‌که بوش در پاناما اعلام کرد آمریکا کسی را شکنجه نکرده است. حال آنکه همه می‌دانند ایالات متحده مرکزی تحت عنوان مدرسه آمریکایی‌ها داشت که به مدرسه قاتلان و شکنجه گران معروف بود. این مرکز از سال 1946 تا 1984 میلادی در پاناما دایر بود و بعد از آن به ایالت جورجیای آمریکا منتقل شد. آرشیو‌های سازمان امنیت ملی مملو از گزارش جنایاتی است که فارغ‌التحصیلان این مدرسه در سراسر جهان مرتکب شده‌اند.
ـ این‌که دولت آمریکا انتشار اسنادی را ممنوع کرد که نشان می‌داد دلایل آغاز جنگ ویتنام نیز مانند دلایل به راه انداختن جنگ عراق دروغ بوده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 84/10/8ساعت  3:32 عصر  توسط سمیر جوان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داعش
خواهد آمد
[عناوین آرشیوشده]