سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"گوگل پلاس" چیست؟
این شبکه نمونه ای از نقض حقوق اجتماعی، سرقت تصاویر و اطلاعات فردی اعضای شبکه از رایانه شخصی و تلفن همراه آنان است که در راستای ماموریت های مشترک سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا انجام شده است.

گرداب- این روزها حوزه جنگ و دفاع از انقلاب اسلامی و کشور به عرصه‌های مجازی کشیده شده و از همین رو بارها مشاهده شده است که سردمداران دول استعمار خبر از وجود بسته یا چمدان‌های اینترنت در فضای سایبر برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران می‌دهند.

اگر شما یکی از کاربران پای کار اینترنت باشید، شاهد آن هستید که گوگل سرویس جدیدی را به عنوان گوگل پلاس وارد شبکه مجازی کرده است، با این بهانه مصاحبه کوتاهی را با "روح‌اله مؤمن نسب‌"، مدیر واحد اینترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب داده‌ایم تا بیشتر از تحولات اخیر در فضای مجازی خصوصا با حضور گوگل پلاس در این عرصه مطلع شویم.

- گوگل پلاس با چه هدفی پا به عرصه اینترنت گذاشته است؟
به نظر می‌رسد آمریکا و انگلیس یا به عبارتی گرگ و روباه پیر در میان خود به جمع‌بندی رسیده‌اند که آمریکا با ابزار نرم (مثل اینترنت) و انگلیس با روش‌های دیپلماتیک و ابزارهایی چون تارنمای سفارتخانه خود تهاجمی نرم را علیه جمهوری اسلامی ایران شکل داده‌اند.

گوگل پلاس در واقع سرویسی است که آمریکا برای جبران افت شدید بازدید کاربران فیس بوک تهیه و تدارک دیده و جایگزین پروژه شکست خورده بی درنگ (Real Time) در گوگل شده است.

‌همانگونه که خاطرتان هست، گوگل سرویس ریل تایم خود را به صورت شتابزده در 25 بهمن سال گذشته با هدف برهم زدن امنیت اجتماعی ایران راه‌اندازی کرد که با هوشمندی قابل تقدیر مسئولین امر سریعا خنثی و از دسترس خارج شد.

سیاستگذاران گوگل با مشاهده شکست‌های پی در پی و سنگین پروژه‌های خود نهایتا گوگل‌پلاس را که تلفیقی است از تمام سرویس‌های شِیرینگ (sharing) اینترنتی و هدف اصلی آن پر کردن خلأ به‌وجود آمده ناشی از کاهش مراجعه کاربران به فیس‌بوک و توییتر و جذب ریزش‌های آنها و دیگر سایت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی است، به اینترنت معرفی کرد.

- آیا این سامانه به نوعی مرکز جاسوسی نیست و افراد مورد نظر در این فضا شناسایی نمی‌شوند؟
در واقع همانگونه که با اعلام رسمی "اریک اشمیت"، مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره فعلی گوگل، پروژه جمع‌آوری اطلاعات کاربران (که بزرگترین منبع درآمد گوگل محسوب می‌شود) وارد فاز گسترده‌تری شد، این مسئله از مدتی پیش در تغییرات بخش پروفایل گوگل بیشتر از سرویس‌‌های دیگر این تارنما قابل مشاهده است.

‌در ادامه همین پروژه، سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا (سیا) در صدد تشکیل پرونده هویتی با محوریت جذب اطلاعات فردی و اجتماعی و استفاده از اعضای بدنه اجتماعی هر جامعه برای "جاسوسی باز" برآمد و در حقیقت ضمن جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد به صورت فرد به فرد از آنها به عنوان یک جاسوس استفاده کرده و با کمک اطلاعات فردی در مواقع خاص اقدام به ایجاد جو اجتماعی مورد نظر خود به قصد تحقق اهداف شیطانی از پیش تعیین ‌شده کرد.

این شبکه نمونه‌ای بزرگ از نقض حقوق اجتماعی و فردی افراد است که با سیستم پیشرفته به کار رفته در آن، سرقت تصاویر و اطلاعات فردی اعضای شبکه از رایانه شخصی و تلفن همراه آنان صورت می‌گیرد که متاسفانه این پدیده در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی به امری طبیعی تبدیل شده است.

یک نمونه از خطرات عضویت در شبکه اجتماعی گوگل پلاس بگویید؟
یکی دیگر از مهمترین کارکردهای این سیستم برای شیطان بزرگ، بسط و گسترش تهاجم فرهنگی و از میان بردن مرزهای حریم خصوص و حیا در جامعه است که از سال‌ها پیش با ایجاد شبه شبکه‌های اجتماعی و تشویق افراد به شکستن حریم‌ها پیگیری می‌شد ولی در این سرویس با قدرت بیشتری دنبال می‌شود.

در مقابله با این تهاجم، به کاربران ایرانی اینترنت توصیه می‌شود تا ضمن استفاده از رسانه‌های کاربر‌محور داخلی که در صفحه رسانه‌های کاربرمحور "پیوندها" معرفی شده‌اند، خطرات اینگونه اقدامات دشمن را به دوستان و همکاران خود در قالب امر به معروف و نهی از منکر گوشزد کنند تا در آینده شاهد افشای ناگهانی و تخریب وسیع هویت فردی و حریم شخصی افراد جامعه به بهانه هک از سوی رژیم دروغگویی چون آمریکا نباشیم.

به نظر شما مسئولان و کاربران ایرانی در مقابل وجود چنین شبکه‌هایی باید چه راهکاری را ارائه دهند؟
فعالیت مجرمانه در تارنماهای فیلتر شده از نظر قانون و عقل منع شده است و ایرانیان نیک می‌دانند که نظام و مسئولان دلسوز کشورشان با دیدگان باز مراقب و حافظ حریم شخصی آنها بوده و به‌ هیچ عنوان اجازه نخواهد داد دزدان اینترنتی با لباس دوست و ظاهری بزک کرده به اطلاعات شخصی آنها دستبرد بزنند.

از طرفی بجاست ایرانیان نیز به عنوان بزرگترین پشتیبان کشورشان در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک، آن را به مسئولان امر گزارش دهند و از سویی برای حفظ حریم شخصی خود به توصیه‌ها نیز توجه داشته باشند و افرادی که توانایی اقدام متقابل را دارند، با طرح‌ها و ایده‌های نو و بدیع خود به یاری خادمانشان در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بشتابند.

نوشته شده در  دوشنبه 90/4/27ساعت  11:39 صبح  توسط سمیر جوان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
داعش
خواهد آمد
[عناوین آرشیوشده]